Δράσεις στο πλαίσιο του Κοινωνικού Σχολείου

Κατηγορία: Δραστηριότητες 2014-15 Δημιουργήθηκε : Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015

Για το σχολικό έτος 2014-2015 στο σχολείο μας έχουν προγραμματιστεί οι εξής δράσεις στο πλαίσιο του Κοινωνικού Σχολείου:

  • Κυκλοφορώ με ασφάλεια (Χάιδου Βασιλική)
  • Σου δίνω κοκκαλένιο? μου δίνεις σιδερένιo (Κολλιοπούλου Παναγιώτα)
  • Γερά δοντάκια, χαρούμενα παιδάκια (Αντωνοπούλου Κωνσταντίνα)
  • Εξοικονόμηση ενέργειας και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (Φωτόπουλος Σπυρίδων, Χήνος Γεώργιος)
  • Ναοί και βυζαντινές ψηφίδες (Καραμέρου Βικτωρία)
  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών γενικών τάξεων σχετικά με τα ΑμεΑ (Κυρίτση Αντωνία)
  • Ο άνθρωπος, η φύση και οι τέσσερις εποχές του έτους (Τσονοπούλου Αναστασία)
  • Η ελιά (Τσόπελα Αγλαΐα)
  • Τα παιχνίδια από το χθες στο σήμερα (Αντωνοπούλου Κωνσταντίνα)
  • Φτιάχνω την πόλη που φαντάζομαι (Αδαμόπουλος Νικόλαος)
  • Διατροφή? Υπόθεση Προσωπική (Κολλιοπούλου Παναγιώτα)
  • Ολυμπιακοί αγώνες (συνέχεια περσινού προγράμματος) (Τσόπελα Αγλαΐα)

 Κυκλοφορώ με ασφάλεια

Χάιδου Βασιλική

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές τις βασικές αρχές της κυκλοφοριακής αγωγής.
  • Να γνωρίσουν τον κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τη χρησιμότητά του.
  • Να γνωρίσουν τα μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας παλαιότερα και σήμερα.
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν με επιτυχία τη νέα γνώση ως πεζοί, ποδηλάτες, επιβάτες και ως μελλοντικοί οδηγοί.

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.
  • Ενημέρωση από τροχαία, ποδηλατικό σύλλογο, σχολή οδηγών.
  • Δραματοποιήσεις, παιχνίδια στην αυλή και στην τάξη.

Σου δίνω κοκκαλένιο? μου δίνεις σιδερένιo

Κολλιοπούλου Παναγιώτα

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Πρόληψη και προαγωγή της στοματικής υγείας.
  • Αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς.
  • Ενίσχυση της υπευθυνότητας, της αυτοπεποίθησης και ικανότητας υιοθέτησης υγιεινών τρόπων ζωής.
  • Γνωριμία ανατομίας της στοματικής κοιλότητας.
  • Παρατήρηση μορφολογίας των δοντιών και συσχέτισή της με τον τρόπο μάσησης και πέψης (σωστό μάσημα, καλύτερη πέψη).
  • Να γίνουν κοινωνοί της γνώσης στο άμεσο συγγενικό περιβάλλον αλλά και στο ευρύτερο.
  • Συνεργασία και δημιουργία από κοινού.
  • Εξοικείωση με τον οδοντίατρο.

Γερά δοντάκια, χαρούμενα παιδάκια

Αντωνοπούλου Κωνσταντίνα

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Διάβασμα βιβλίου με το θέμα Χειροτεχνίες ? Κατασκευές
  • Δραματοποίηση των βιβλίων
  • Παιχνίδια
  • Ζωγραφιές
  • Κάλεσμα Οδοντίατρου
  • Παρακολούθηση βίντεο
  • Τραγούδι για τα δόντια

Εξοικονόμηση ενέργειας και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

Φωτόπουλος Σπυρίδων, Χήνος Γεώργιος

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Κατασκευές ? Θεατρικά δρώμενα (δημιουργία τραγουδιού)
  • Επίσκεψη στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο (Λάδωνα)
  • Κείμενα για εξοικονόμηση ενέργειας (μορφές, ανανεώσιμες πηγές)
  • Παιχνίδια με την ενέργεια

Ναοί και βυζαντινές ψηφίδες

Καραμέρου Βικτωρία

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

  • Συνεργατικότητα, ανταλλαγή απόψεων, ανάδειξη κλίσεων (δεξιοτήτων)
  • Άσκηση μελέτης και παρατήρησης πηγών και ψηφιδωτών
  • Ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης


ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

  • Επαφή με πολιτισμό που αναπτύχθηκε στη βυζαντινή αυτοκρατορία ? βυζαντινή τέχνη έκφραση της οποίας αποτελούν και τα ψηφιδωτά.
  • Επισκέψεις στο μοναστήρι της Βλαχέρνας (Μονή Βλαχερνών), Κυλλήνη και στο Μυστρά.
  • Επισκέψεις σε ναούς της πόλης.

Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών γενικών τάξεων σχετικά με τα ΑμεΑ

Κυρίτση Αντωνία

ΣΤΟΧΟΙ:

Το έργο αφορά δράσεις κατά τις οποίες ο ειδικός παιδαγωγός και οι δάσκαλοι γενικής εκπαίδευσης αξιοποιούν για να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους νευροτυπικούς μαθητές σχετικά με τα ΑμεΑ.


Ο άνθρωπος, η φύση και οι τέσσερις εποχές του έτους

Τσονοπούλου Αναστασία

ΣΤΟΧΟΣ:

Απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Ανθρωπογενές περιβάλλον: επισκέψεις στο λιμεναρχείο, δημαρχείο, ελαιοτριβείο
  • Πολιτιστικό Περιβάλλον: επισκέψεις στο Μουσείο Πύργου, συμμετοχή στο Φεστιβάλ κινηματογράφου, λαογραφικό μουσείο Αμαλιάδας, θεατρική παράσταση με τη λήξη του σχολικού έτους "οι τέσσερις εποχές"
  • Φυσικό Περιβάλλον: επίσκεψη σε ελαιώνα, στην παραλία, στο δάσος της λίμνης Καϊάφα

Η ελιά

Τσόπελα Αγλαΐα

ΣΚΟΠΟΣ:

  • Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα:
  • Με την διατροφή (η αξία της ελιάς και του ελαιόλαδου στη ζωή μας).
  • Με την ανακύκλωση (ανακύκλωση μέσα στην τάξη, προβολές σχετικές με το θέμα, αφίσες, κατασκευές)

Τα παιχνίδια από το χθες στο σήμερα

Αντωνοπούλου Κωνσταντίνα

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Παραδοσιακά παιχνίδια
  • Παιχνίδια από όλο τον κόσμο
  • Διαπολιτισμικά παιχνίδια

Φτιάχνω την πόλη που φαντάζομαι

Αδαμόπουλος Νικόλαος

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Διερεύνηση για το πώς η τεχνολογία μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις στην ζωή μας και πιο συγκεκριμένα στη λειτουργία της πόλης μας.
  • Εξοικείωση με τα υλικά και το λογισμικό της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση σχετικής ρομποτικής κατασκευής προγραμματιζόμενης από Η/Υ.
  • Δημιουργία υλικού τεκμηρίωσης (παρουσίαση, φωτογραφίες, video, animation, κ.ά.)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

  • Συνεργασία των μαθητών μέσα σε ομάδες.
  • Ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση.
  • Διαθεματική προσέγγιση.
  • Γνωριμία και ανταλλαγή απόψεων των μαθητών με ομάδες μαθητών από άλλα σχολεία μέσω της συμμετοχής σε σχετικούς διαγωνισμούς και εκδηλώσεις.

ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής για παιδιά δημοτικού "Η δική μου Πόλη" (Πάτρα)
  • Συμμετοχή στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (Πύργος)

Διατροφή? Υπόθεση Προσωπική

Κολλιοπούλου Παναγιώτα

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  • Συνειδητοποίηση της διατροφικής αξίας όλων των τροφών.
  • Βιωματική μάθηση (να ψάχνουν, να αναζητούν και να καταγράφουν τις εμπειρίες τους).
  • Να μάθουν και να ενεργοποιηθούν στο τι κάνουν υγιεινές επιλογές, να ασκούνται και να διατρέφονται σωστά.
  • Διαμόρφωση κριτικής στάσης απέναντι στον καταιγισμό των "προσφορών" και των "προκλήσεων".
  • Αποδοχή του "Εαυτού" μέσα στην ομάδα εργασίας.
  • Συνεργατικότητα.
  • Καλλιτεχνικές δημιουργίες, εικαστική και θεατρική.

Ολυμπιακοί αγώνες

(συνέχεια περσινού προγράμματος)

Τσόπελα Αγλαΐα

ΔΡΑΣΕΙΣ:

Στο πλαίσιο του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν δράσεις που έχουν σχέση με τον αθλητισμό (αναπαράσταση ολυμπιακών αθλημάτων με συμμετοχή των ίδιων των παιδιών, προβολές σχετικές με το θέμα, κατασκευές).