Δράσεις στο πλαίσιο του Κοινωνικού Σχολείου
Για το σχολικό έτος 2014-2015 στο σχολείο μας έχουν προγραμματιστεί οι εξής δράσεις στο πλαίσιο του Κοινωνικού Σχολείου:
- Κυκλοφορώ με ασφάλεια (Χάιδου Βασιλική)
- Σου δίνω κοκκαλένιο? μου δίνεις σιδερένιo (Κολλιοπούλου Παναγιώτα)
- Γερά δοντάκια, χαρούμενα παιδάκια (Αντωνοπούλου Κωνσταντίνα)
- Εξοικονόμηση ενέργειας και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (Φωτόπουλος Σπυρίδων, Χήνος Γεώργιος)
- Ναοί και βυζαντινές ψηφίδες (Καραμέρου Βικτωρία)
- Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών γενικών τάξεων σχετικά με τα ΑμεΑ (Κυρίτση Αντωνία)
- Ο άνθρωπος, η φύση και οι τέσσερις εποχές του έτους (Τσονοπούλου Αναστασία)
- Η ελιά (Τσόπελα Αγλαΐα)
- Τα παιχνίδια από το χθες στο σήμερα (Αντωνοπούλου Κωνσταντίνα)
- Φτιάχνω την πόλη που φαντάζομαι (Αδαμόπουλος Νικόλαος)
- Διατροφή? Υπόθεση Προσωπική (Κολλιοπούλου Παναγιώτα)
- Ολυμπιακοί αγώνες (συνέχεια περσινού προγράμματος) (Τσόπελα Αγλαΐα)
Κυκλοφορώ με ασφάλεια
Χάιδου Βασιλική
ΣΤΟΧΟΙ:
- Να γνωρίσουν οι μαθητές τις βασικές αρχές της κυκλοφοριακής αγωγής.
- Να γνωρίσουν τον κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τη χρησιμότητά του.
- Να γνωρίσουν τα μέσα μεταφοράς και συγκοινωνίας παλαιότερα και σήμερα.
- Να μπορούν να εφαρμόσουν με επιτυχία τη νέα γνώση ως πεζοί, ποδηλάτες, επιβάτες και ως μελλοντικοί οδηγοί.
ΔΡΑΣΕΙΣ:
- Επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.
- Ενημέρωση από τροχαία, ποδηλατικό σύλλογο, σχολή οδηγών.
- Δραματοποιήσεις, παιχνίδια στην αυλή και στην τάξη.
Σου δίνω κοκκαλένιο? μου δίνεις σιδερένιo
Κολλιοπούλου Παναγιώτα
ΣΤΟΧΟΙ:
- Πρόληψη και προαγωγή της στοματικής υγείας.
- Αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς.
- Ενίσχυση της υπευθυνότητας, της αυτοπεποίθησης και ικανότητας υιοθέτησης υγιεινών τρόπων ζωής.
- Γνωριμία ανατομίας της στοματικής κοιλότητας.
- Παρατήρηση μορφολογίας των δοντιών και συσχέτισή της με τον τρόπο μάσησης και πέψης (σωστό μάσημα, καλύτερη πέψη).
- Να γίνουν κοινωνοί της γνώσης στο άμεσο συγγενικό περιβάλλον αλλά και στο ευρύτερο.
- Συνεργασία και δημιουργία από κοινού.
- Εξοικείωση με τον οδοντίατρο.
Γερά δοντάκια, χαρούμενα παιδάκια
Αντωνοπούλου Κωνσταντίνα
ΣΤΟΧΟΙ:
- Διάβασμα βιβλίου με το θέμα Χειροτεχνίες ? Κατασκευές
- Δραματοποίηση των βιβλίων
- Παιχνίδια
- Ζωγραφιές
- Κάλεσμα Οδοντίατρου
- Παρακολούθηση βίντεο
- Τραγούδι για τα δόντια
Εξοικονόμηση ενέργειας και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Φωτόπουλος Σπυρίδων, Χήνος Γεώργιος
ΣΤΟΧΟΙ:
- Κατασκευές ? Θεατρικά δρώμενα (δημιουργία τραγουδιού)
- Επίσκεψη στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο (Λάδωνα)
- Κείμενα για εξοικονόμηση ενέργειας (μορφές, ανανεώσιμες πηγές)
- Παιχνίδια με την ενέργεια
Ναοί και βυζαντινές ψηφίδες
Καραμέρου Βικτωρία
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- Συνεργατικότητα, ανταλλαγή απόψεων, ανάδειξη κλίσεων (δεξιοτήτων)
- Άσκηση μελέτης και παρατήρησης πηγών και ψηφιδωτών
- Ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- Επαφή με πολιτισμό που αναπτύχθηκε στη βυζαντινή αυτοκρατορία ? βυζαντινή τέχνη έκφραση της οποίας αποτελούν και τα ψηφιδωτά.
- Επισκέψεις στο μοναστήρι της Βλαχέρνας (Μονή Βλαχερνών), Κυλλήνη και στο Μυστρά.
- Επισκέψεις σε ναούς της πόλης.
Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών γενικών τάξεων σχετικά με τα ΑμεΑ
Κυρίτση Αντωνία
ΣΤΟΧΟΙ:
Το έργο αφορά δράσεις κατά τις οποίες ο ειδικός παιδαγωγός και οι δάσκαλοι γενικής εκπαίδευσης αξιοποιούν για να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους νευροτυπικούς μαθητές σχετικά με τα ΑμεΑ.
Ο άνθρωπος, η φύση και οι τέσσερις εποχές του έτους
Τσονοπούλου Αναστασία
ΣΤΟΧΟΣ:
Απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης
ΔΡΑΣΕΙΣ:
- Ανθρωπογενές περιβάλλον: επισκέψεις στο λιμεναρχείο, δημαρχείο, ελαιοτριβείο
- Πολιτιστικό Περιβάλλον: επισκέψεις στο Μουσείο Πύργου, συμμετοχή στο Φεστιβάλ κινηματογράφου, λαογραφικό μουσείο Αμαλιάδας, θεατρική παράσταση με τη λήξη του σχολικού έτους "οι τέσσερις εποχές"
- Φυσικό Περιβάλλον: επίσκεψη σε ελαιώνα, στην παραλία, στο δάσος της λίμνης Καϊάφα
Η ελιά
Τσόπελα Αγλαΐα
ΣΚΟΠΟΣ:
- Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα:
- Με την διατροφή (η αξία της ελιάς και του ελαιόλαδου στη ζωή μας).
- Με την ανακύκλωση (ανακύκλωση μέσα στην τάξη, προβολές σχετικές με το θέμα, αφίσες, κατασκευές)
Τα παιχνίδια από το χθες στο σήμερα
Αντωνοπούλου Κωνσταντίνα
ΔΡΑΣΕΙΣ:
- Παραδοσιακά παιχνίδια
- Παιχνίδια από όλο τον κόσμο
- Διαπολιτισμικά παιχνίδια
Φτιάχνω την πόλη που φαντάζομαι
Αδαμόπουλος Νικόλαος
ΣΤΟΧΟΙ:
- Διερεύνηση για το πώς η τεχνολογία μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις στην ζωή μας και πιο συγκεκριμένα στη λειτουργία της πόλης μας.
- Εξοικείωση με τα υλικά και το λογισμικό της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
- Σχεδιασμός και υλοποίηση σχετικής ρομποτικής κατασκευής προγραμματιζόμενης από Η/Υ.
- Δημιουργία υλικού τεκμηρίωσης (παρουσίαση, φωτογραφίες, video, animation, κ.ά.)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- Συνεργασία των μαθητών μέσα σε ομάδες.
- Ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση.
- Διαθεματική προσέγγιση.
- Γνωριμία και ανταλλαγή απόψεων των μαθητών με ομάδες μαθητών από άλλα σχολεία μέσω της συμμετοχής σε σχετικούς διαγωνισμούς και εκδηλώσεις.
ΔΡΑΣΕΙΣ:
- Συμμετοχή στον 1ο Πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής για παιδιά δημοτικού "Η δική μου Πόλη" (Πάτρα)
- Συμμετοχή στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (Πύργος)
Διατροφή? Υπόθεση Προσωπική
Κολλιοπούλου Παναγιώτα
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Συνειδητοποίηση της διατροφικής αξίας όλων των τροφών.
- Βιωματική μάθηση (να ψάχνουν, να αναζητούν και να καταγράφουν τις εμπειρίες τους).
- Να μάθουν και να ενεργοποιηθούν στο τι κάνουν υγιεινές επιλογές, να ασκούνται και να διατρέφονται σωστά.
- Διαμόρφωση κριτικής στάσης απέναντι στον καταιγισμό των "προσφορών" και των "προκλήσεων".
- Αποδοχή του "Εαυτού" μέσα στην ομάδα εργασίας.
- Συνεργατικότητα.
- Καλλιτεχνικές δημιουργίες, εικαστική και θεατρική.
Ολυμπιακοί αγώνες
(συνέχεια περσινού προγράμματος)
Τσόπελα Αγλαΐα
ΔΡΑΣΕΙΣ:
Στο πλαίσιο του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν δράσεις που έχουν σχέση με τον αθλητισμό (αναπαράσταση ολυμπιακών αθλημάτων με συμμετοχή των ίδιων των παιδιών, προβολές σχετικές με το θέμα, κατασκευές).