Αρχική
ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ
Στα εργαστήρια δεξιοτήτων και στη θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ, τα παιδιά της Β τάξης ασχολήθηκαν με το θέμα "Στην τσέπη χαρτζιλίκι". Ο σκοπός του προγράμματος είναι να εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες σε απλές και οικονομικές έννοιες που συναντούν στην καθημερινότητά τους και κυρίως τη διαφοροποίηση ανάμεσα στις έννοιες "χρειάζομαι" και "έχω ανάγκη". Οι μαθητές εργάστηκαν ατομικά αλλά και ομαδικά. Διατυπώσαμε έναν ορισμό για το ρήμα "έχω ανάγκη" το οποίο χρησιμοποιούμε για αγαθά που είναι απαραίτητα για την επιβίωσή μας σε αντίθεση με το ρήμα "επιθυμώ" που το χρησιμοποιούμε για αγαθά που θα θέλαμε να έχουμε αλλά δεν παίζουν καθοριστικό ρόλο. Χωρίστηκαν τα παιδιά σε μικρές ομάδες όπου έφτιαξαν κολλάζ στο οποίο κολλήσαμε εικόνες με αγαθά που έχουμε ανάγκη ή απλά επιθυμούμε.
Η Δασκάλα Υπεύθυνη της Τάξης Β1
Βασιλική Σταυροπούλου
Συμμετοχή σε Πανελλήνιους Διαγωνισμούς
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης συμμετείχαν στους παρακάτω Πανελλήνιους Διαγωνισμούς :
- « 10ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φυσικών για μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού Σχολείου » που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.)
- « 16ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά» «Ο μικρός Ευκλείδης» που διοργανώνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία .
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης ενθουσιάστηκαν με τη συμμετοχή τους και αποκόμισαν πολύτιμες εμπειρίες.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί :
Ε΄1 Χήνος Γεώργιος
Ε΄2 Φωτόπουλος Σπυρίδων
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε2 του σχολείου παρακολούθησαν διάφορες ταινίες με θέμα την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών / τριών. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με σκοπό να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή τους. Στο τέλος φιλοτέχνησαν με σχετικό υλικό τον δικό τους « Χαρταετό Κατά της Βίας »
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Φωτόπουλος Σπυρίδων
ΑΠΟΚΡΙΕΣ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε2 στην προσπάθεια να διατηρηθούν τα πατροπαράδοτα έθιμα των ημερών έμαθαν να φτιάχνουν έναν χειροποίητο χαρταετό και στο τέλος ένιωσαν πολύ περήφανοι για τη δημιουργία τους.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Φωτόπουλος Σπυρίδων
Διάθεση self-test για μαθητές και εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς από τα φαρμακεία
Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει:
Οι μαθητές όλων των βαθμίδων, εμβολιασμένοι και μη, καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί, θα προμηθεύονται από την Τετάρτη 30 Μαρτίου έως και την Τρίτη 5 Απριλίου, τρία (3) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των ημερών από 4 Απριλίου έως και 15 Απριλίου 2022 και για την επιστροφή από τις διακοπές του Πάσχα. Μαθητές και εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα εισέρχονται στις σχολικές τάξεις έχοντας υποβληθεί σε έναν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο εβδομαδιαίως, ο οποίος θα πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη.
Υπενθυμίζεται ότι:
- Ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self test) είναι υποχρεωτικός για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, εμβολιασμένους και μη, καθώς και για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς.
- Βεβαίωση αρνητικού self test οφείλουν να φέρουν όλοι οι μαθητές από 4 έως 18 ετών καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί.
- Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται σε αυτές καταχωρίζουν τη δήλωση και το αποτέλεσμα στην πλατφόρμα edupass.gov.gr, από την οποία εκδίδεται και η Σχολική Κάρτα για COVID-19.
- Η δωρεάν διάθεση self test από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται σε αυτές εξακολουθούν να δηλώνουν το αποτέλεσμα των self test στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr και να εκδίδουν την Σχολική Κάρτα για COVID-19.
Συνεχίζουμε να παροτρύνουμε τους γονείς μαθητών 5 ετών και άνω να εμβολιάσουν τα παιδιά τους, να αξιοποιήσουν το ισχυρό αυτό όπλο της επιστήμης απέναντι στην COVID-19.
ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΦΟΡΜΕΣ
Μουσική φόρμα. Σαν να λέμε ότι θέλουμε να παρασκευάσουμε ένα ψωμάκι. Για να γίνει αυτό χρειαζόμαστε κάποια συγκεκριμένα υλικά. Τα τοποθετούμε με συγκεκριμένη σειρά και ποσότητα. Αν βάλουμε λίγο απ’ όλα ή όσο εμείς νομίζουμε, τότε το αποτέλεσμα θα είναι απογοητευτικό. Το ίδιο συμβαίνει και στην κατασκευή ενός μουσικού κομματιού. Αν δεν ακολουθήσουμε συγκεκριμένες φόρμες, τότε το αποτέλεσμα θα είναι από αδιάφορο έως απογοητευτικό. Τι σημαίνει φόρμα; Σημαίνει ότι ακολουθώ συγκεκριμένα βήματα για να συνθέσω μια μουσική. Τι χρειάζεται; Δυο μελωδίες που θα ξεχωρίζουν η μία από την άλλη και θα επαναλαμβάνονται εναλλάξ. Και με λίγο παραπάνω ταλέντο και φαντασία οι μελωδίες αυτές θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στο μυαλό του ακροατή μας και θα τις σιγοτραγουδά ευχάριστα. Οι δυο αυτές μελωδίες πρέπει να είναι ξεκάθαρες. Τα περισσότερα τραγούδια που γνωρίζουμε έχουν αυτή τη φόρμα. Η μια μελωδία λέγεται «κουπλέ» και η άλλη «ρεφραίν» το οποίο πρέπει να είναι ιδιαίτερα ξεχωριστό. Δοκιμάστε να ακούσετε οποιοδήποτε τραγούδι σας αρέσει και να ξεχωρίστε τις δυο μελωδίες. Ονομάστε τις «Κουπλέ» - «Ρεφραίν» ή ακόμα πιο απλά Μελωδία Α και Μελωδία Β.
Μια πιο περίπλοκη φόρμα είναι η Ρόντο που σημαίνει Κύκλος. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ακούγεται η βασική μελωδία (Α), μετά ακολουθεί μια μελωδία Β, μετά επιστρέφει η βασική (Α), ύστερα μας ξαφνιάζει μια μελωδία Γ, όμως στη συνέχεια επιστρέφει η βασική (Α) και κάποιες φορές μας εκπλήσσει και μια Δ, αλλά φυσικά … πολύ σωστά μαντέψατε, επιστρέφει και πάλι η βασική μελωδία Α. Γι'αυτόν ακριβώς το λόγο η φόρμα αυτή λέγεται Ρόντο (Κύκλος). Επειδή η μελωδίες κινούνται κυκλικά και επιστρέφουν πάντα στη βασική μελωδία. Σαν να κάνει κύκλους η μουσική. Μπορείτε να δοκιμάσετε να βρείτε τις μελωδίες αυτές σε κάποια μουσικά έργα που προτείνονται:
Fur Elise – Beethoven
Rondo Alla Turca – Mozart
I want to hold your hand – Beatles
Το κοντσέρτο – Μάνος Χατζιδάκις
Βιεννέζικο μουσικό ρολόι - Kodaly
Καλή ακρόαση!
Εγγραφές για την Α' Τάξη του επόμενου Σχολικού Έτους
Σχολική περιφέρεια (Ζώνη του σχολείου)
Σύμφωνα με τις τελευταίες αλλαγές η Σχολική Περιφέρεια (Ζώνη) του σχολείου ορίζεται από τους δρόμους:
Αφετηρία Γιαννιτσών και Ανωνύμου- Γιαννιτσών- Ρήγα Φεραίου- Κατακόλου- Μυστρά- Τάκη Πετροπούλου- Πατρών- Ερμού- Κολοκοτρώνη- Αγίου Χαραλάμπους- Σκουφά- Ρήγα Φεραίου- Αγίας Μαρίνης- Ανώνυμη- Γιαννιτσών.
Ενημέρωση για λειτουργία του σχολείου και self-test
Σας ενημερώνουμε ότι αύριο Παρασκευή 28/01/2022 το σχολείο θα λειτουργήσει κανονικά (δια ζώσης) εφαρμόζοντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα (θα πρέπει να γίνουν self-tests).
Δράση για το Χαμόγελο του Παιδιού
Στο πλαίσιο της γιορτής των Χριστουγέννων και του πνεύματος αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας και γνωρίζοντας ότι πολλές οικογένειες δυσκολεύονται λόγω της οικονομικής και υγειονομικής κρίσης, ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε τη συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για το Χαμόγελο του Παιδιού. Μετά από ενημέρωση των γονέων των μαθητών του σχολείου μας συγκεντρώθηκαν τρόφιμα και παραδόθηκαν στο Χαμόγελο του Παιδιού την τελευταία ημέρα λειτουργίας του σχολείου 23-12-2021. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς, που συνέβαλαν σε αυτή την προσπάθεια.
Οι δασκάλες της Δ τάξης και
Ο διευθυντής του σχολείου